6 Tips Untuk Wajah Berseri Di Hari Persandingan

Di hari perkahwinan, setiap pengantin pasti menginginkan wajah yang berseri, bercahaya dan tidak kusam disamping busana pengantin yang cantik dan sempurna, majlis yang meriah serta berjalan lancar. Terdapat banyak artikel tentang petua yang boleh menaikkan seri wajah, namun ia boleh membuatkan anda lebih keliru dan sukar untuk diikuti. Jadi di sini saya kongsikan tips yang mudah, semoga boleh membantu anda untuk kelihatan berseri di hari bahagia anda.

 

Continue Reading

Tips Makanan Yang Boleh Bantu Kurangkan Kolesterol Jahat

Ramai yang sedia maklum apa itu kolesterol. Namun ramai juga yang tidak mengendahkan risiko kolesterol pada tubuh. Bila cakap pasal kolesterol mesti dikaitkan dengan orang yang gemuk. Jangan tak tahu, orang kurus pun sebenarnya berisiko ada kolesterol tinggi !. Entri saya pada kali ini akan saya kongsikan tips makanan yang boleh bantu kurangkan kolesterol jahat dari sumber semulajadi.

Continue Reading

Chewable C Plus Vitamin Terbaik Untuk Anak Anda

Berita baik untuk semua, Chewable Vita-C Plus yang terbaik untuk anak-anak sudah dijual semula. Setelah menghilang hampir setahun lebih kini kembali dengan nama Chewable C Plus. Pasti ramai ibu-bapa yang tercari-cari vitamin ini untuk anak anda. Ehh bukan anak-anak je yang boleh ambil Chewable C Plus ni tau. Kita orang dewasa pun boleh !

Continue Reading

Petua Kempiskan Perut Dengan Cepat Selepas Bersalin

Setiap ibu yang baru lepas bersalin mesti nak kelihatan ramping balik macam sebelum mengandung dulu kan.. ? Lagi best kalau dapat bentuk badan macam zaman anak dara dulu. Seperti yang kita semua tahu, walaupun kita dah kehilangan banyak berat badan selepas melahirkan, namun masih terdapat lemak-lemak di sekeliling perut yang tidak dapat dihilangkan. Jom baca petua macamana nak kempiskan perut dengan cepat selepas bersalin.

Continue Reading

Punca Kerap Sembelit Dan Cara Mengatasinya

Sembelit menyebabkan rasa sakit setiap kali ingin membuang air besar dan ia pasti menyeksakan sesiapa sahaja. Sembelit juga boleh memberi implikasi kepada yang mengalaminya tidak kira orang dewasa, bayi ataupun kanak-kanak. Amalan cara hidup yang sihat dan aktif boleh melegakan serta mengurangkan sakit akibat sembelit. Pada entri kali ini, saya kongsikan informasi tentang punca anda kerap sembelit dan cara mengatasinya dengan berkesan.

Continue Reading

Cara Mengatasi Kulit Kering Bersisik Dengan Berkesan

Pada umumnya ramai yang mahu mempunyai kulit yang putih dan lembab. Sehinggakan sanggup melakukan pelbagai cara dan tips untuk dapatkan kulit yang putih. Sebenarnya kulit yang sihat tidak semestinya putih, kulit yang sihat adalah kulit yang bersih dan cerah. Kulit yang kering dan bersisik juga dikategorikan kulit yang tidak sihat. Dapatkan informasi tentang cara mengatasi kulit kering dan bersisik dengan berkesan di dalam entri kali ini.

Continue Reading

7 Tips Penjagaan Kulit Muka Untuk Lelaki

Kebiasaannya orang lelaki ni jarang sangat nak ambil berat tentang penjagaan kulit muka. Bagi mereka tak perlulah nak buat benda remeh-temeh ni, buang masa aje. Tapi sebenarnya penjagaan kulit muka sangat penting tau, bukan untuk wanita sahaja. Sebabnya semakin kita berusia semakin kurang sifat tegangnya. Bagi mereka kerap buat aktiviti diluar dan selalu menghadap matahari, lagi la cepat timbulnya kedutan dan garis halus di muka. Di sini ada sedikit tips untuk kaum adam, macamana cara nak jaga kulit muka anda supaya nampak lagi hensem !!

Continue Reading