Cara Merawat Buasir Agar Cepat Sembuh Tanpa Pembedahan

Ramai yang mengadu mengalami pendarahan ketika membuang air besar dan ia selalunya berpunca dari masalah buasir. Pada sesetengah keadaan, dimana buasir telah membesar dan terkeluar dari dubur yang berbentuk seperti ketulan daging menyebabkan kesakitan dan rasa tidak selesa apabila duduk, berdiri mahupun berjalan. Pada entri kali ini saya kongsikan informasi tentang cara merawatnya agar sembuh dengan cepat dan berkesan.

Continue Reading

Petua Buang Angin Dalam Badan Dan Kembung Perut

Masalah angin dan kembung perut adalah masalah yang sering kita hadapi. Masalah ini biasanya berpunca dari pemakanan dan sistem penghadaman kita. Pada sesetengah orang, masalah angin bukanlah satu gangguan, ini kerana mereka jenis yang mudah mengeluarkan angin dari badan. Bagi yang tidak, cuba amalkan petua yang saya kongsikan ini untuk buang angin dan atasi kembung perut.

Continue Reading

6 Tips Untuk Wajah Berseri Di Hari Persandingan

Di hari perkahwinan, setiap pengantin pasti menginginkan wajah yang berseri, bercahaya dan tidak kusam disamping busana pengantin yang cantik dan sempurna, majlis yang meriah serta berjalan lancar. Terdapat banyak artikel tentang petua yang boleh menaikkan seri wajah, namun ia boleh membuatkan anda lebih keliru dan sukar untuk diikuti. Jadi di sini saya kongsikan tips yang mudah, semoga boleh membantu anda untuk kelihatan berseri di hari bahagia anda.

 

Continue Reading

Tips Makanan Yang Boleh Bantu Kurangkan Kolesterol Jahat

Ramai yang sedia maklum apa itu kolesterol. Namun ramai juga yang tidak mengendahkan risiko kolesterol pada tubuh. Bila cakap pasal kolesterol mesti dikaitkan dengan orang yang gemuk. Jangan tak tahu, orang kurus pun sebenarnya berisiko ada kolesterol tinggi !. Entri saya pada kali ini akan saya kongsikan tips makanan yang boleh bantu kurangkan kolesterol jahat dari sumber semulajadi.

Continue Reading

Chewable C Plus Vitamin Terbaik Untuk Anak Anda

Berita baik untuk semua, Chewable Vita-C Plus yang terbaik untuk anak-anak sudah dijual semula. Setelah menghilang hampir setahun lebih kini kembali dengan nama Chewable C Plus. Pasti ramai ibu-bapa yang tercari-cari vitamin ini untuk anak anda. Ehh bukan anak-anak je yang boleh ambil Chewable C Plus ni tau. Kita orang dewasa pun boleh !

Continue Reading

Petua Kempiskan Perut Dengan Cepat Selepas Bersalin

Setiap ibu yang baru lepas bersalin mesti nak kelihatan ramping balik macam sebelum mengandung dulu kan.. ? Lagi best kalau dapat bentuk badan macam zaman anak dara dulu. Seperti yang kita semua tahu, walaupun kita dah kehilangan banyak berat badan selepas melahirkan, namun masih terdapat lemak-lemak di sekeliling perut yang tidak dapat dihilangkan. Jom baca petua macamana nak kempiskan perut dengan cepat selepas bersalin.

Continue Reading