Cara Merawat Penyakit Kencing Tikus Dengan Berkesan

Penyakit kencing tikus atau Leptospirosis merupakan penyakit berjangkit yang dibawa oleh haiwan. Penyakit ini tersebar melalui air kencing haiwan yang dijangkiti bakteria Leptospira. Jika tidak dirawat dengan segera boleh membawa maut. Dapatkan informasi tentang cara merawat penyakit ini. Sebelum itu, baca dulu perkongsian dari Encik Mohd Amirul Bin Badri yang beransur pulih setelah mengamalkan suplemen dari Shaklee.

[SAKIT KENCING TIKUS BERANSUR PULIH SELEPAS AMALKAN VIVIX DAN NUTRIFERON]
.

Sebelum ni saya hanya pernah dengar tentang kencing tikus di berita dan saya tak sangka saya akan menjadi salah seorang yang mengalaminya. Kisah ni pada tahun lepas sekitar Ogos.
.

Pada mulanya saya berak darah lebih kurang dalam seminggu. Saya tak fikir ia sesuatu yang serius. Sebab saya tak ada sakit apa-apa. Kemudian lepas seminggu baru datang gatal-gatal badan, badan rasa lemah dan sakit kuat sangat di bahagian belakang. Rasa bisa-bisa badan.
.

Saya mula demam kebah, demam kebah dan saya cuba bertahan dua hari. Hari ketiga saya dah tak mampu tahan sakit sangat. Masa tu jam 4 pagi Subuh saya beritahu isteri dan isteri saya bawa saya ke hospital bahagian kecemasan. Saya diletakkan di katil kritikal dan dimasukkan air 8 botol. Masa tu tekanan darah terlalu rendah. Saya diletakkan di bahagian kecemasan lebih kurang 5 jam. Kemudian saya terus dihantar ke wad ICU.
.

Di sini saya diberitahu saya kena virus KENCING TIKUS. Ahli keluarga semua risau, yela kan KENCING TIKUS ni orang cakap PEMBUNUH SENYAP. Ia boleh menyerang fungsi organ lain macam buah pinggang, jantung, paru-paru dan sebagainya. Juga boleh mengakibatkan kematian mendadak. Mau tak risaunya. Semua risau terutama mak saya.
.

Di sini ICU saya dipantau rapi. Masa ni saya rasa sakit dada, muka bengkak, nak tidur pun tak selesa dan memang tak berdaya rasanya. Hati terubat bila ramai ahli keluarga, jiran-jiran dan sahabat yang datang melawat.
.

Saya ditahan di ICU selama dua hari. Masa hari kedua tu kakak saya datang dari Tanjung Malim hantarkan Vivix dan Nutriferon. Kali pertama dia bagi saya minum Vivix di katil ICU, dia bancuhkan ke dalam air botol. Merah. Pekat. Macam air sirap. Kakak saya pesan makan jugak Nutriferon yang diberi dalam bentuk sachet tu. Saya tuangkan je ke dalam mulut.
.

Selepas keluar dari ICU saya diletakkan di wad biasa selama 6 hari. Isteri saya terus berikan vitamin setiap hari. Alhamdulillah badan pun cepat rasa sihat dan segar. Hari ketujuh tu saya dah boleh teruskan kerja saya macam biasa. Terkejut geleng kepala group famili Tok Noi bila saya hantar gambar dah atas bot pada hari ketujuh tu.
.

Kakak saya beritahu vitamin yang diberi tu dapat membantu menguatkan imun badan saya melawan jangkitan virus dan bakteria dan memberi tenaga pada sel badan saya. Syukur Alhamdulillah. Terima kasih semua ahli keluarga dan sahabat yang mendoakan. Terima kasih Shaklee.

 

Punca Penyakit Kencing Tikus

1. Mengambil makanan yang terdedah dan telah dicemari dengan haiwan seperti tikus

2. Melakukan aktiviti seperti berenang, berkayak dan sebagainya di kawasan denai, air terjun, sungai dan sebagainya yang telah dicemari bakteria Leptospira.

3. Melakukan pekerjaan yang terdedah kepada bakteria Leptospira ini seperti, pesawah, pekerja di tempat penyembelihan atau doktor haiwan.

4. Berada di kawasan banjir juga boleh meningkatkan risiko jangkitan kencing tikus, contoh jika bakteria tersebut terkena pada luka yang terdedah.

Simptom Penyakit Kencing Tikus

Berikut merupakan simptom awal penyakit kencing tikus, langkah seterusnya perlu diambil sekiranya anda;

  • Tubuh mengigil, sakit kepala serta sakit pada bahagian anggota yang lain
  • Loya, sakit sendi, sakit tulang dan mengalami cirit birit
  • Batuk yang tidak berkahak
  • Mungkin juga mengalami sakit tekak, sakit otot, kekejangan serta sakit pada salur kelenjar

Tempoh masa virus aktif adalah dalam 2 hingga 26 hari, jadi jika anda atau keluarga mengalami seperti simptom-simptom di atas, segeralah ke hospital untuk rawatan lanjut. Jika lewat mendapatkan rawatan, dikuatiri boleh mendapat komplikasi penyakit ini seperti jangkitan kuman pada otak, kegagalan buah pinggang, pendarahan paru-paru, lebih malang lagi ia boleh membawa maut.

 

Vivix – Merupakan antioksidan yang tinggi dapat merawat serta memperbaiki sel sehingga ke peringkat DNA.

Nutriferon – Mengandungi interferon yang bertindak sebagai benteng pertahanan badan melawan penyakit.

Sustained Release Vita-C Plus – Membantu meningkatkan tahap imun badan.

 

Anda boleh hubungi saya jika berminat untuk dapatkan Set Rawatan Kencing Tikus. Klik di bawah untuk wasap saya

Atau boleh klik di bawah untuk pembelian secara online. Setiap pembelian anda layak mendapat konsultasi ekslusif dari saya.

 

Nurulaily Ishak

Shaklee ID : 1247606

Call/SMS/Whatsapp : 012-684 1829

Email : lailyishak79@gmail.com

Kawasan COD : Port Klang-Pandamaran-Kg Raja Uda-Bukit Tinggi Klang-Telok Gong-Sungai Udang-Klang-Shah Alam

Disclaimer Produk-produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit. Produk-produk ini adalah makan tambahan yang membantu melengkapkan nutrisi yang diperlukan oleh badan juga membantu sistem badan berfungsi dengan lebih baik. Baca lebih lanjut

You may also like

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge